Bodybuilder_workouts

Φυσικοθεραπεία και Body Building

Αρκετοί αθλητές του ΒΒ με ρωτάνε τι να κάνουν όταν έχουν έντονους πόνους στους αγκώνες , τα ισχία, τους ώμους κλπ. Οι πιο συνήθης απάντηση είναι η ξεκούραση. Τι γίνετε όμως όταν ο πόνος οφείλεται σε κάποιο τραυματισμό η σε κάποια φλεγμονή ; Σε αυτό το άρθρο θα δώσω μερικές συμβουλές χωρίς αυτό να μεταφράζεται ως θεραπεία και αποκατάσταση.

Πάντα μία κλινική εξέταση

από ένα ορθοπεδικό κι ένα πρόγραμμα αποκατάστασης από φυσικοθεραπευτή είναι απαραίτητα!

 

Στη περίπτωση που νιώθετε πόνο στην έξω πλευρά του αγκώνα (σπάνια στην έσω) τότε πολύ πιθανό να οφείλεται σε επικονδυλίτιδα.

ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ BODY BUILDINGΗ αντιμετώπιση της απαιτεί φυσικοθεραπείες και σπάνια χειρουργείο. Θα πρέπει να έχετε αποχή από τη προπόνηση για τουλάχιστον δέκα μέρες και για τα πρώτα τρία 24ώρα θα εφαρμόζετε πάγο σε βρεγμένη πετσέτα3-4 φορές τη μέρα για 20 λεπτά, στο ενδιάμεσο καλό είναι να θωπεύετε τη πάσχουσα περιοχή με κάποια αντιφλεγμονώδης αλοιφή.agonas

Όταν ξεκινήσετε πάλι τη προπόνηση χρειάζεται ένα καλό ζέσταμα και μετά από αυτή εφαρμογή πάγου για περίπου 20 λεπτά (γράφω πιο αναλυτικά για τη πάθηση αυτή στο site μου στο www.fisiotherapeia.gr) .Χρήση περιαγκωνίδας είναι απαραίτητη ακόμη και μετά τη θεραπεία για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

Τί κάνουμε όταν πονάει ο ώμος; Η πιο συνηθισμένη περίπτωση είναι της τενοντίτιδας του υπερακάνθιου , πριν αναλύσω τι κάνουμε σε αυτή τη περίπτωση θα ήθελα να διευκρινίσω λίγο τη λειτουργία των βασικών μυών του ώμου. Οι μύες της ωμικής ζώνης που καταφύονται στο βραχιόνιο οστό και αποτελούν τη ραχιαία (οπίσθια) ομάδα είναι οι : υπερακάνθιος (απαγωγή-κάμψη-οριζόντιαα έκταση), ελάσσων στρογγυλός + υπακάνθιος (έξω στροφή-κατάσπαση της κεφαλής του βραχιόνιου ,προφύλαξη του βραχιόνιου έτσι ώστε ν αποφεύγεται η προστριβή πάνω στο ακρώμιο), δελτοειδής (απαγωγή- κάμψη από 90 έως 120 μοίρες), υποπλάτιος (σταθεροποιός της γληνοβραχιόνιας άρθρωσης-έσω στροφή), μείζον στρογγυλός (έσω στροφή-με αντίσταση πραγματοποιεί έσω στροφή προσαγωγή κι έκταση), πλατύς ραχιαίος (ο μυς αυτός έχει πλεονεκτική γωνία έλξης για την έκταση και προσαγωγή όταν ο βραχίονας είναι ανυψωμένος μεταξύ 30-90 μοιρών) ενώ τη κοιλιακή (πρόσθια) ομάδα αποτελούν οι :κορακοβραχιόνιος , ελάσσων θωρακικός και μείζων θωρακικός.

Φυσικοθεραπεία και Bodybuilding

Ανάλυσα τη ραχιαία επιφάνεια επειδή εκεί γίνονται οι ποιο συνηθισμένες κακώσεις ,επίσης θα ήθελα να τονίσω πως οι προαναφερθέντες μύες εκτελούν και άλλες κινήσεις είτε επικουρικά είτε με πρωταγωνιστικό ρόλο αναλύω όμως ότι αφορά τον ώμο. Όταν λοιπόν πονάει ο ώμος οφείλεται σίγουρα σε κάποια κάκωση σε έναν ή σε περισσότερους μύες από τους ανωτέρω , η προσωρινή ανακούφιση που μπορούμε να δώσουμε είναι η από φυγή της ανύψωσης του χεριού άνω των 90 μοιρών, αποφυγή έντονης απαγωγής, χρήση κρύων επιθεμάτων και ξεκούραση μαζί με μία αντιφλεγμονώδη θεραπεία ,σε περίπτωση φλεγμονής. Τονίζω πως αυτά είναι προσωρινά και δεν αποτελούν τη λύση του προβλήματος, η λύση επέρχεται με ένα σωστό πρόγραμμα φυσικοθεραπείας.omos

Όταν πονάει η μέση , τα γόνατα και οι αστράγαλοι τότε πολύ πιθανό να εκτελείται λάθος τις ασκήσεις ή να έχετε καταπονήσει κατά πολύ των εαυτό σας. Μία από τις ασκήσεις που από τη φύση της εγκυμονεί κινδύνους είναι τα σκουότ. Χρειάζεται αυστηρά σωστή τεχνική όπου και πάλι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού (μακροχρόνια) της σπονδυλικής στήλης (μεσοσπονδύλιοι δίσκοι συνήθως) σε αυτή τη περίπτωση είναι απαραίτητη η χρήση ζώνης για την εκτέλεση αυτής καθώς και η εφαρμογή κάποιου μαξιλαριού στον αυχένα, η ανακούφιση από τους πόνου σε μέση γόνατα αστραγάλους απαιτεί ξεκούραση και θερμά επιθέματα σε ότι αφορά τη μέση και αποχή από τις ασκήσεις που ταλαιπωρούν τη Σ.Σ .

Φυσικοθεραπεία και Bodybuilding

Όταν αρχίζει κάποιος και νιώθει μούδιασμα-μυρμήγκιασμα-καρφίτσες (ο καθένας δίνει διαφορετικές ορολογίες) στον άκρα πόδα τότε αυτό μας δείχνει πως πολύ πιθανό να υπάρχει κοίλη μεταξύ Ο4-Ι1 , όταν υπάρχει πόνος στο γόνατο και στον άκρα πόδα τότε εξετάζουμε από Ο3-Ι1 , αρκετές φόρες όμως εμφανίζονται σε μία μαγνητική τομογραφία και κοίλες που δε περιμέναμε να δούμε οι όποιες όμως με το καιρό θα μεγάλωναν και θα έκανα αισθητή τη παρουσία τους.

Σε κάθε άρθρο μου προσπαθώ να δίνω ένα γενικό πλάνο στις πιο συνηθισμένες κακώσεις. Όλα τ’ ανωτέρω δεν αντικαθιστούν τη φαρμακευτική αγωγή του ιατρού σας και το πρόγραμμα αποκατάστασης του φυσικοθεραπευτή σας.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published. Required fields are marked *